Thursday, October 09, 2008

.: P.E.N.G.S.A.N :.

Tarikh : 9 Oktober 2008

Hari : Khamis

Lokasi : Gerabak LRT - STAR

Kejadian :

Kesesakan dan kadar himpitan maksimamemang menjadi tradisi sepanjang hari bekerja dalam LRT adalah lumrah diwaktu pagi.

Wanita dan laki2 akan berdiri sisi ke sisi tanpa mengira ikatan hati atau cincin dijari. Ini semua dilakukan untuk pergi bertanggungjawab dan mencari rezeki demi sesuap nasi.

Pelbagai risiko bakal dan boleh terjadi ketika berada dalam situasi bersesak2 ini. Antara yang paling pasti adalah :

1) Bunyik SMS atau deringan henfon yang amatlah kuat dan menyukarkan kita untuk menjawab lantaran tangan yang terhimpit di celah2 orang ramai
2) Batuk yang berterusan dan terpaksa buat muka selamba tidak bersalah seadanya dengan harapan orang dapat memaafkan kita dan buat dunno jek walaupon sakit telinga
3) Golongan jack a** yang gemar menghornykan diri diwaktu pagi.
4) Couples yang cuba sneak2 bfast jiwa lara
5) PENGSAN - mcm yang jadi pagi ni dalam tren yang Cik Kuntum naik

Maka, Cik Kuntum ada cadangan atau idea bernas yang dapat kita lakukan untuk mengurangkan kejadian2 ini:

1) Panjangkan lagi gerabak LRT tu
2) Limitkan jumlah penumpang yang naik from each location
3) Asingkan gerabak laki2 ngan pompuan (Oh NO!!!!)
4) lu pikirlah sendiri!!!


12 comments:

ZaHaN said...
This comment has been removed by the author.
ZaHaN said...

Hehe..nak asingkan pemuda2 dan pemudi sebenarnya.Tak susahlah.tak lah sesusah mengasingkan garam,gula,(dlm kantung P.Ramlee dlm filem apa tu?)

tengok keadaanlah,kalau sesak2 mcm bas mini wilayah dulu tu,kenalah kot,utk keselamatan org perempuan dr kena raba,tak pernah kena kan?

NaD said...

penah gak witness org pengsan kat LRT depan mata. hmm..nek beskal lah gi tempat keje kalo camtu. tapi kena pakai topeng power rangers. sebab banyak habuk. boley?

Adzra a.k.a DoOrDie said...

zahan - adeh! garam ngan gula nak asing....huhu...tak dapek nak nolong. Musang berjanggut tak silap cite tuh.

nad - memang ai panik tadi u. pakcik tuh siap gigil2. so we ol kene move aside kasik dea udara nak bernapas.

Afterall i am no good in CPR neither CPU..bley?

Mademoiselle Cynicleopetra said...

rasanya kene buat LRT yang double deckerlah yang..takutlah rebeh sebelah pulak...LOL

zool irfan said...

i dah lama tak naik lrt ni.. nak naik sekali lagi lah.

Adzra a.k.a DoOrDie said...

momi - dabel deck? perghh..takmo dok hak atas laa...takut siioottt...

abam zool - moh ler...naikla pagi2..leh amik kesempatan! ahhaahha!

aku la ros said...

sib baik lrt ke bandar tasik selatan tu lengang n tak sesak.. hehehehhe

Adzra a.k.a DoOrDie said...

aminnn......

Saya, Aku dan Kamu said...

adoila laa. sampai fensan pun ada? cian nya.. tak bekfas lagi la tu kot.. adehh

DoOrDie said...

tuh ahhh...siannn

Mira a.k.a Toti said...

aik cik Mok bkn mmg selalu ade je org pengsan ke?...dulu masa keje kat the WELD selalu je aku nmpk..
tu ar aku rasa LRT tu patut dipanjangkan lagik...meh kita natan surat layang kat dorg cik MOK!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...