Friday, September 19, 2008

Feel Dan Peel..

Ish ish ish...kalau la hidup nih sesenang ini untuk menjatuhkan hukuman kepada seseorang, agaknya berapa ramai antara kita yang mungkin sedang nazak atau sudah tiada di muka dunia.

Berkat adanya kesabaran dan akal yang dikurniakan, dapatlah kita makhluk Tuhan ni berfikir dengan sewajarnya akan tindak tanduk pergerakan kita.

Namun begitu, wajarkah hanya kita sahaja di pihak yang sentiasa cuba memaafkan dan beranggapan semua orang akan ada perubahan?

Duuhh...! Manusia ni kan, bukan senang nak berubah. Seyes beb! Nak nyer kalau dah buat menda yang memang dah sebati - kira jadi darah daging dah..lagi la liat nak ubah!

kalau dah kaki judi, nak suh benti...slow la..kaki penipu? nak suh cakap benar? Ada juga kornernyer. Sama la jugak macam kaki rokok! Walau sekotak tuh jadi doploh tigaploh hengget, lambat g rasanya deaorang nih nak tobat!

Kadang2 kejadian dunia nih tak adil untuk sesetengah individu..but i guess it actually apply to all. Sumer orang as a human being mesti sentiasa tak penah puas dengan apa yang dea ada dan apa yang menimpanya speshly kalau bala. Sapa la yang rela kan?

Cik kuntum cuma leh doa2kan...orang2 yang tersasar jalan ni, elok la carik torch light kembali ikut jalan biasa. Kalau ikut hiway kang, laju benor perubahannya. Kang orang tak percaya pule. Lagipon bila dah laju2 nih, takut tak lama..Speed kills, remember?

5 comments:

Pink Marie said...

sgt mendalam..

mek jln kaki je ni. slow2 kembali ke pangkal jalan. muahaha... apekes?

n they say... dont bother about other people's life, u wont know their path.

FerioBiru said...

susah nak soh org berubah... kita setakat nasihat dua tiga kali, bnyk2 doa smoga org berubah... itu lebih baik dari kita membenci...

Unknown said...

mek - takde ape kes...cume terpikir gelagat sesetengah manusia yang mempergunakan kepercayaan orang. Kira mcm bole repeat due tige kali la kot kalau buat salah tu... Kalau exam pon, brapa kali je le re sit..tol dak?

Takper...hang jln kaki dok tepi2..jgan jalan tgh jalan, susah nnt!

abam man - mula2 marah..lama2 maybe jadi benci. Camna nak berbaik dengan orang yang tak sayang diri sendiri? kita jugak yang makan hati nasihat hari2...

Saya, Aku dan Kamu said...

hurmmm... dia taknampak lampu jalan yer. pakai la emergency light. ishishish. tu la cik kuntum. manusia ni ada berbagai gaya...

Huda Engku said...

sesungguhnye saya amatlah setuju dengan cik kuntum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...