Sunday, September 14, 2008

Apalah Punya Dajal

Okie, let me tell u one story. While waiting for all the orang2 Kampung to gather for our buka puasa, we (me ngan Leq) have met groups of ibu tunggal, warga emas n fakir miskin.

Ceritanya macam ni ha. Golongan yang kurang bernasib baik ni sepatutnya datang untuk majlis menerima sumbangan dari pihak kerajaan negeri barangkali. Mula2 dimaklumkan yang event tu akan dibuat di ruang legar MBSA.

Maka, makcik2 ni pon pusing2 MBSA and found out takde pon event tu kat situ. Masa diaorng pusing2 tu la terjumpa kitaorang berdua. Makcik tu bagi contact number Pn Umi (the one yang bg info dan buat arrangement for the majlis).

Leq pon call la untuk mengesahkan berita. Come to our suprise, venue dah tukar ke masjid negeri. Takper lah, memandangkan masih awal dan jarak yang dekat, dapatlah makcik2 tu sampai on time insyaallah. Then, datang pulak 2 orang acik nak tanya menda yang sama.

Dengan peranan ala2 information counter, kitaorang pon layan je la dan bitaw majlis tuh dah tukar tempat ke Masjid Negeri. Elok je dalam 10 minit lepas rombongan kedua tu berlalu, LEq dapat call dari Pn Umi tadi. Maklumlah kan, Leq call guna hp sendri (maxis yang tanggung, takper!) dan terkejut sekali lagi. Adakah patut Pn Umi tuh kata venue tu sebenarnya kat Masjid Sek 24!!! Apakah!??

Bole je dea memperkotak katikkan golongan yang tak bernasib baik tuh mcm tuh sekali? Tak bole ke dea bagi info yang benar, tepat dan sahih? Ni main belit2 gini, apa kes? Dan untuk group yang kitaorang dah tersalah bagi info tadi apa kes plak kan? Sure kita dua dianggap penipu gara2 Pn Umi! Addooyai!!! Mana bole ini macam! Cik Kuntum cuma harap, makcik2 tuh dapat la menerima hasil sumbangan yang sepatutnya. Banyak gunanya nanti pada mereka. Mana nak buat belanja puasa, raya pula. Selamat lah hendaknya! Amiiinnn!!!!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...