Sunday, July 20, 2008

Hero Jambu


KUALA LUMPUR: Pegawai Penguasa Penjara Unit Urusetia Ibu Pejabat Penjara Malaysia, Abdul Razak Darus, tidak menafikan kegiatan hubungan sejenis di kalangan banduan lelaki ‘senior' dengan banduan lelaki jambu yang baru menjalani hukuman penjara.

Bagaimanapun, dia menyifatkan kegiatan itu sebagai kes terpencil.

“Kes itu jarang berlaku dan kami kategorikannya kepada dua iaitu secara paksa kemudian rela dan sukarela.

“Perlakuan di luar tabii itu tidak berlaku dalam pengawasan atau rondaan wadar yang bertugas, tetapi ketika waktu tidur dengan kesamaran malam apabila lampu bilik ditutup,” katanya.

Sumber : Harian Metro (muka depan) , 19 Julai 2008.

Link lain : Leh g kat sini


Astagfirullah...

Sapa nak jawab tu? Mungkin ini sebabnya kenapa ramai pesalahlaku jenayah lebih gemar melarikan diri dar ditangkap pak polisi. Dok luar penjara sah la tak selamat bila pikirkan nasib yang bakal menimpa diri speshly yang jambu2 tu, lagi la tak selamat! Ok guys, jambu kat sini bukannya buah ok? Jambu means chomey, kiut2 gitu (mcm Abang Zool kot?kui kui kui).

Yang lebih buruk, bila adanya pengakuan dari pihak penjara bahawasanya perkara ni memang disedari oleh mereka. Sapa yang beli Metro tuh bola la baca segala mala details. Ada confession dari bekas banduan jambu yang jadi mangsa. Cara2, sebab-penyebab dan juga langkah2 pon ada diceritakan. Dan perkara terkutuk ni sering dilakukan oleh banduan yang lebih otai dan akan berada dalam tahanan lebih lama dari yang lain2, mungkin juga yang kena hukuman penjara seumur hidup. Serammm!!!

Menda ni buat Cik Kuntum berfikir semula tentang cerita yang pernah Cik Kuntum dengar dari seorang sumber - yang bole dipercayai la juge sebabnya dea memang ada kat tempat kejadian. Jawatan apa atau berstatus apa, biarlah Cik Kuntum rahsiakan. Kata dia, sewaktu kes tergempar yang dapat publisiti besar-besaran tahun 98 dulu tu, individu berpengaruh tersebut turut menerima layanan dari adik2 jambu ni. Wallahualam, Cik Kuntum tak taw la kebenarannya. Cuma cerita ni, dah lama Cik Kuntum dengar cuma susah nak caya sebab Cik Kuntum pikir gejala luar tabii ni tak relevan ngan keadaan penjara dalam negara kita ni. Mungkin Cik Kuntum silap. Apa2 pon, doa2 lah yer semoga mereka2 ini kembali ke pangkal jalan. Amin.







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...