Sunday, March 08, 2009

:: Makan dan Parking ::

Pagi Ahad selalunya cK dan keluarga akan keluar bersarapan di luar. Selalunya kami akan menikmati sarapan ala mamak. Biasalah tu kan? I still think roti canai patut jadi makanan warisan alongwith teh tarik n nasi lemak.

But for me, i will order tossai. Tak banyak tempat yang leh buat tossai yang menepati selera cK ni. Demand sungguh! Heh! Satu yang pasti bandar Melawati ni kalau hujung minggu memang banyak tempat parking.

Cuma yang cK tak faham, kenapa ada sekumpulan manusia yang tak reti nak park kereta diaorang betul2. Kalau dapat parking betul2 depan kedai, itu lebih bagus. Ada yang sanggup double park lagi! Walhal, parking lot tu ada berlambak2 lagi ruangan kosong sedia menanti masa untuk di isi.

Ini tidak, masih lagi tercangak2 mengendap kalau2 ada parking space yang dekat dan tidak mengeluarkan peluh kalau nak smapai ke kedai yang dihajati. Kalau tak menyusahkan orang mungkin boleh dimaafkan. Ini , sampaikan dekat simpang pon ada yang buat onar. Jalan jadi sempit. Memang mengundang pergeseran bahagian2 tertentu kenderaan.

Memang kita bole berhati2 dalam memandu. Tapi, malang kan tidak berbau. Kalaulah tergesel, tercium bumper atau tepi kereta macam mana? Nak salahkan siapa? Berapa kerat orang kita yang sudi nak menyalahkan diri sendiri kerana parking membuta tuli?

Lagi satu feel yang kuran cK berkenan termasuklah perangai orang-orang yang dah selesai makan. Nak tunggu dia keluar dari parking, punyalah lama. Jalan lenggang lenggok lagi tuh! Sempat bersembang segala. Dah masuk dalam kereta, segala benda nak di adjustnya! Memang molek, bila ambil langkah berjaga-jaga tapi kalau dah sampai lipstik dan maskara pun nak diperiksa...Itu dah lain kira!

Kesimpulannya, parkinglah secara efisyen. Namun begitu, takkan luak apa pun kalau kita park jauh sikit dari tempat yang nak dituju. Anggaplah seperti bersenam. Tak salah kan? Kalau yang nak keluar parking tuh, cuba2 lah check make up sebelum nak masuk kereta. Nak korek cili ke, tambah powder ke. So that, bila masuk je kereta..on enjin terus vroom!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...