Sunday, March 15, 2009

:: Penuhkan Tangkimu ::

cK rasa usaha mendietkan diri telah terbengkalai seketika. Hujung minggu telah diwarnai dengan pelbagai makanan yang bisa membuatkan pengsan kekenyangan!

Selalunya hujung minggu, cK memang makan lebih sikit. Al-maklum seluruh ahli keluarga berkumpul maka selera tu 'up' sikit dari biasa. Namun begitu, minggu ini menunjukkan tahap melantak yang sangat maksima.

Ikut kronologi eh :


Sabtu
Pagi : Capati, Nasi lemak (beli tapi mama yang makan), nasi ayam hainan (mengidam), cincau
Tengahari : Tak makan sebab kenyang
Malam : Masak nasi lemak (kes tak puas hati tak dapat makan pagi tadi), drummet, dimsum.

**Leq sempat merasa nasi lemak cK sebab dia singgah umah semalam. Dengan selamba badaknye..dia mengoffer diri sendiri nak makan. Dah nama tetamu, jamulah apa patut.


Ahad
Pagi: Bihun goreng, teh o
Tengahari : Ikan terubuk bakar, kangkung belacan, sambal lala, kerabu mangga, kicap pedas, jus mangga
Malam : Errr....insaf la tak makan..kenyang lagi!


Amacam? Ada sesapa yang bley celen? cK memang dah lama target ikan terubuk tu. Masa pergi pasar tani pun dah usha2 tapi apakan daya sekilo sampai RM26 hengget! Tak daya den! Amik seekor mau pegi sekilo lebih! Besar wooo....


So, bila pegi Selayang tadi nampak pula yang murah. Apa lagi, 2 ekor cK beli. Bab lala besar tu, satu peket RM2..kenyal2 je rasanya. Itu beli 2 peket. yelah, nak makan ramai kan? Cuma cK jamah satu je. Seafood meefood ni cK kureng sikit. Kalau masuk mulut pun, terus telan je. Takde nak kunyah2. Takleh rasa pasir2 ni. Paling kuat pun, cK makan siput sedut...Ermm...lama dah tak merasa tuh...Next!

p/s : camno la nak kecik nih! aiyakk!!!

4 comments:

Dory said...

sedapnyeeeeeeeeeeee!

DoOrDie said...

sangat sedappp!!!

Mem Aluya said...

Hari tu I beli mangga nak buat kerabu. Ingatkan muda lagi sebab cam keras jer... rupanya dah kuning (masak). So tak jadi buat kerabu.

DoOrDie said...

buat juice gitu!

cedaaaapppppp!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...