Tuesday, March 03, 2009

:: Bawah Pokok Pon Boleh! ::



03/03/2009 12:48pm

IPOH 3 Mac – Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak diadakan di bawah pokok dengan disaksikan kira-kira 300 orang awam termasuk penyokong pembangkang dan pihak media.

Dewan meluluskan tiga usul.

Usul pertama dikemukakan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teja beri sokongan kepada Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak.

Sementara usul kedua meminta Sultan Perak membubarkan Dewan bagi membolehkan pilihan raya negeri diadakan.

Usul ketiga dikemukakan oleh bekas anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Ngeh Koo Ham meminta Dewan mengesahkan penggantungan Datuk Dr. Zambry Abdul Kadir dan enam Exco lain. - Utusan


Hebat-hebat! Ini baru semangat Malaysia Boleh! Tak perlu penghawa dingin ( ker pendingin hawa?) pun dapat bermesyuarat. Tiga usul plak tu!

*Sigh*

9 comments:

Dory said...

wiuwiuwiuwiuu... buat bising kt sni..

KitKet said...

nak bagi usul jugak bleh?

DoOrDie said...

dory - tu ambulan ke apa?

mamaket - awal2 usul rejek!

Pink Marie said...

maka tak perlu lah pembangunan yg mahal2.

da ada bukti tu ha. kui2.. bagus2.

Paan Lee said...

tak best la cite politik, haha :P

SilverFerio said...

berjuang lah...

berkorbanlan...

kamu2 adalah pemimpin yang dipilih

Mem Aluya said...

Dah macam sarkis dibuatnyerh. Main lompat-lompat!

Jusoh Bedil said...

takpe...tak salah...menteri kerajaan Fasola pon sidang bawah pokok gak dulu....buleh gak selamatkan kerajaan

DoOrDie said...

korang ni bagus lah!

memang pemerhati politikus yang bagus!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...