Saturday, March 28, 2009

:: The Missing Docs ::

By M. KUMAR


KUALA LUMPUR: The two specialist doctors, missing since Wednesday, were found dead deep in a ravine near the Klang Gates in Ulu Ampang Saturday morning.

Search and rescue teams had a tough time airlifting them out as ravine was thickly forested.

Police believe the two had slipped and fallen when they went hiking at the popular hiker’s place in Bukit Tabuh near Taman Melawati.

Haliza, 53, and Amin Tai Abdullah @ Tai Yen Ming, 57, - a paediatrician and a paediatric surgeon at a medical centre in Ampang - were reported missing since Wednesday.

The families of Haliza and Amin Tai, both fond of jungle trekking, had made police reports when they did not return home Wednesday night, State Chief Police Officer Deputy Commissioner Datuk Khalid Abu Bakar had said Friday

Police received information that Haliza’s car was found Saturday morning. Tracker dogs and a helicopter search spotted the two, said Ampang Deputy OCPD Supt Amiruddin Jamaluddin.

The bodies were found decomposed.


Inilah puncanya kenapa kawasan rumah cK riud rendah ngan bunyi heli bomba dan polis yang dua unit itu. Sememangnya kawasan bukit bukau depan rumah ni memang menjadi pilihan ramai untuk jungle trekking. Terasa bahagia bila dah sampai ke puncak. Lawa beb!

Cuma hari ini, keadaan agak pelik. Ramai photog, wartawan, polis, JPA..ramai la kira orang. Memang dah jangka, mesti ada "scene". Selalunya kalau dah huru hara macam tu, yang akan keluar dari hutan itu hanyalah jasad tanpa nyawanya. Dan, itulah yang terjadi.

Sempat cK rakam detik2 pencarian, dan operasi mengeluarkan mayat mangsa dari tapak kejadian. Keluarga mangsa memang berendam ngan air mata. Ramai juga warga2 Melawati nih yang turut sama menemankan keluarga mangsa ketika operasi di jalankan.

cK harap kalian sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah.


7 comments:

SilverFerio said...

ada segelintir yang gagal ke puncah kan. kdg2 bila smpai mcm2 musibah menimpa ketika di atas sana... mencabar juga nak ke puncak tu... peringatan utk kita semua juga lah... sebelum naik tu... bagitau la kat ahli keluarga, pihak berkuasa... mudah dan memudahkan semua pihak

DoOrDie said...

saya setuju. tapi mmg bukit tu "makan orang". semua yang dah lama kat sini taw bukit tu keras.

abah dulu pun, g naik mancing pon terkena gak. Nasib2...

Mem Aluya said...

Kena panggil Team Uncle nih...

DoOrDie said...

jangan biarkan bukit itu diselubungi kabus!

Zu said...

tp dah tau byk kes terjadi knp masih ada yg nak ke situ jugak?????....

DoOrDie said...

sebab lawa scenery nya zue...Plus, bukanlah semua berakhir tragedi. Ada yang dah naik turun berkali2 masih ok lagi.

Zu said...

OOOO....cam tu:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...