Monday, November 10, 2008

.: Get Well Soon DekDek :.


Dekdek still dalam spital. Doktor masih tak dapat nak pastikan sakit DekDek. Macam bahan spesimen yang Doktor dah mintak. Darah amik ari2, cucuk sini sana. Doktor kata DekDek lemah sangat. Susah nak carik urat dia, kurus giler.

Urine pon Doktor mintak jugak. Dahlah Dekdek tuh mandi pon nak kena mandikan. She is so weak ok! in total. Makan bersuap la juga. Cuma semalam dia try suap sendiri. Itu pun dah macam kena Parkinson je tengok. Terketar2. Pehtukan, Dekdek kena gak pakai topeng oksigen tu. Kalau tak, pernafasan dia macam tak lancar je. Tengok alun dia tarik nafas pon macam sangkut2. Seksa!


Doktor tengah tungguh kahak Dekdek. Nak buat ujian katanya. Ikut simptom2 yang ada, macam Denggi...tapi...kalau denggi, tak mungkin batok kata Doktor. Masuk hari ni je, dah 15 botol air garam masuk dalam badan Dekdek. Dia kurang potassium kata Doktor. Isk...Sian sungguh rasa.


Ewok pon rindu kat Dekdek. Cheetah pon. Bila balik darik spital je, Cheetah akan ngiau2 bising2...Pehtu usha2 keta tengok kot2 ada Dekdek. Bila bagitaw Cheetah yang Dekdek still dalam spital, dia ngiau kuat2 ala2 berleter.


Doktor kata lagi tekanan darah Dekdek rendah. Masa mula2 masuk tuh, sel darah putih Dekdek dah kene jangkit kuman. So nyer, antibodi Dekdek sangat lemah. Cant fight kuman2 yang jahat. La ni its getting better day by day. But still belom sampai tahap yang memuaskan. Ya Allah, kembalikanlah Dekdek kepada keadaan yang sediakala atau yang lebih baik dari biasa. Amin!

2 comments:

Kakak Tiri said...

Teruk nih. Mulanya Dekdek demam ke?

DoOrDie said...

ha ah...satu umah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...