Monday, December 08, 2008

.: Trio :.

Selamat Hari Raya Aidiladha kat sumer orang-orang kampung dan jejirans sekalian. Hari ni takde aktiviti yang hebat2 pun yang CK buat. Moost of my time, spent kat umah je depan tv sambil mengunyah! Seyes lapar ok!

Cumanya, CK minat la nak share pasal few filem baru dan tak berapa nak baru yang sempat CK layan samada secara wayang ataupon DVD. Ayuh kita mulakan!

1) Antoo Fighter - GSC, Mid Valley

Jangan tak caya CK g layan tengok cita ni. Bukanlah niat hati pon nak layan, cumanya menghormati permintaan kawan kawan tersayang yang nak sangat tengok cita ala2 super hero versi game ini. Berkisar tentang 5 manusia terpilih untuk menentang jembalang2 yang diketuai oleh Drakulat (Awie) yang berusaha untuk menghidupkan semula ketua / bapa segala syaitan Lord Sharon.

Buat pertama kalinya Radhi OAG jadi hero! Wow! Kinda kool juga la bila dia di pairkan bersama2 dengan Harun Salim Bachik. Dibantu juga dengan kehadiran artis2 lain macam Bell Ngasri dan Bront Palarae menyebabkan filem ni bernyawa. Efek CGI in house boleh dibanggakan, it just make up wise...Ada sikit lack la kat situ.


2) Los n Faun - TGV KLCC

Filem arahan terbaru (well, not that baru cuma lambat kuar je) Afdlin Shauki ni masih lagi meneruskan "style" pengarahan yang sama. Kira feel dia tuh masih ada la. Kali ni, Afdlin tidak terlibat secara major on screen but more to behind the scene. Barisan pelakon pilihan masih tidak banyak beza daripada filemnya yang terdahulu. Masih mengekalkan Hans - Carlos Rodrigo Gunting, Erra - Yasmin, Ida Nerina - Serina Mysterina dan AC Mizal - Jeffri dan diserikan lagi dengan kehadiran Adlin Aman Ramli - Ahmah Faun, Stephen Rahman, Khir Rahman, Rashid Salleh and few more acts.

Mengisahkan tentang kehilangan jam tangan bernilai 30 juta milik Tuan Sofaz (camni ke eja, gasak!) dan kematian mengejutnya. Los dan Faun yang berkebolehan mencari barang yang hilang telah diupah oleh Yasmin, isteri tuan itu untuk membantu mencari kehilangan jam tersebut. Turn out, ada la affair yang terjalin dan tidak diketahui selama ini.

Bak kata Afdlin, filem ini filem paling sewel. Watak2 pon agak pelik2 dan i must say Ida Nerina membawakan watak dumb blonde yang sangat best. Cuma bila time megik2 tuh je i tak berapa berkenan! Huhuhuuu...Thou i have fun, guess Afdlin kena try harder to tackle the audience in future. Look foward for his PapaDom.

3) MamaMia - TV Umah

Oklah...cita nih dah keluar agak lama la juga.. Cuma CK tak dapat peluang nak nonton. Before this dengar2 from my opismate je yang diaorang enjo banget tengok cita nih. I am fully aware that this is a musical type of muvie. Tu yang masa mula2 ngadap tuh, takut juga kot2 jadi boring macam Sweeney Todd tuh ha..Sumpah I trauma u!

Turn up this story make me sing all the way. Sonok la beb! Ada rasa nak ulang tayang ni. Ngan Dekdek pon dok humming2 lagu Abba (hey, bukan zaman kitaorang pon group ni ok!) , semangat plak CK rasa nak donlod soundtrack ini filem (donlod??ahahah...bukannya nak beli CD! Ampeh!). Walaupon jalan cerita dia sekadar seorang dak pempuan yang nak kawin yang mencari siapakah bapanya yang sebenar..Yang dia sendiri tak tahu sebab ada tiga orang lelaki yang berposibility tinggi untuk menjadi bapanya! Gosh...apa punya cerita da? But hey, u can always sing bebeh!

p/s : Next in line : Bolt, Twillight, Cicakman - Planet Hitam, Histeria, Mualaf

6 comments:

Pink Marie said...

nama datuk tu ahmad soffaruddin al-sogood.

so far so good juge ler cite dia. ekekeke...

pegi tgk bolt 3D bes gilerrr!!!

yaya|azura said...

cikyaya dah layan semua movies tu... yayyyyyy!

Unknown said...

hehehehhe....

mek - mekasih!

yaya - movies yang direview ke...movies yang dalam list nak tengok?

Dory said...

byk gak movie baru ni.. xde kaki lak nak ajak g tgk.. bosan tul.

Unknown said...

alaaa...ciannya dory...terbang di awan tinggi dapat dia kidnap mek...

nak g tgk muvie...takde sapa nak teman???sungguh shiiiaaannnn....

i feel u la!

Mira Suikim said...

ko pi tgk lost and foun ngan sape? baik ko ckp???

dh la madagascar tak ajak...isk!

mencik arr!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...