Sunday, December 07, 2008

.: Kejadian 2 - Tragedi Genting Kelang :.

Dalam perjalan balik dari SS2, Leq teringin banget nak kuarkan dwet. So nyer, bila sampai Genting Kelang tuh kitaorng suh la dia kuarkan duit kat RHB yang ada tuh. Bukanla tak bole kuarkan dari bank lain, tapi nanti kena cas plak singgit. Mana aci kan?

So..for those yang familiar ngan jalan Genting Kelang tu..sure tahu Simpang Ayer Jernih berdepan ngan Piizza Hut. Kan ramai orang buat U Turn kat sana, kan? So semalam..dengan jarak yang amatlah selamat..Leq pon buat U turn. Tak lepas! Sikit je la pon..Maka, dea undur sikit then maju kedepan. BAMMM!!!!

Amik ko! Sorang mamat hendia berbaju T astro kaler kuning terpenyek kat cermin keta belah kiri (side CK duduk). Aduuuhhh!!! Kena daaa... Ntah dari mana mamat tuh datang ntah! Maka, kitaorang pon try la nak setel. Ntah dari mana...leq dapat kekuatan..siap jeritkan mamat india tuh. Meh sini conversation :

MI : Sekarang apa cerita ? Berapa u mau bayar?
Leq : Apa bayar!!! (kuar dari keta, slam the door..kuat2)

MI : Wei..u sudah langgar. Bayarla! (sambil check2 moto dia)
Leq : U ingat keta i nih murah ke ketok!? (Sambil tunjuk kemek yang kena)

MI : Apa lu mau cakap lagi nih. Aku mau pegi keje nih. Panjang2 tak payah. Sini mari 50!
Leq : Apa sebab?

MI : Ape sebab? U suda langgar aku! Sekarang aku punya kaki tak bley jalan (sambil dengket2)
Leq : No way!

MI : aku suda nampak u reverse, apa pasal u tak masuk saja simpang?
Leq : U sudah nampak, apsal u datang langgar juga?
CK : Kalau u da nampak, u try berenti...mesti u langar belakang dia..Ini tak, u langgar tepi! memang u nak mencelah jugak kan!
Tot : laju pulak tuh!Datang plak sorang la kaum dia menyebok2. Terus suh Leq bayar duit settlement. Sioooll!!!lagi dua tiga orang kaum dia pon mula jengok2. lagi la sedap budak tuh auto cakap bahasa dia!

MI : Lesen u mana? Lesen bak sini!
Leq : Apsal ? u bukan polis!

Ck usha2 kunci motor mamat tuh. eh...biasanya orang jantan nih akan letak roadtax deaorg kat kunci moto. Nih takdak plak...Ha...ni sah kes takde lesen, takdak roadtax!

CK : Eh u roadtax mana? (sambil pegang2 kunci motor mamat tuh)
MI : Apa soalan bodo u tanya nih. Aku bawak moto, mestilah aku ada roadtax!
Leq : Lesen mana lesen?
MI : Aku ada la...apa u sibuk2?

Then ada abang yang tengok tu datang. tapi tak membantu sangat pon. Last2 Leq kata "Balai Cerita!"

maka...ke balai Jalan Bandar la kitaorang!


2 comments:

Mira Suikim said...

eh..Cik MOK.. ni bkn ayat aku ke?

Leq : Apsal ? u bukan polis!

Unknown said...

oh yeah? ahahhahha...sama je masing2 pitch!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...