Wednesday, December 17, 2008

.: Wanita Alaf Moden :.

Sesak.

Orang ramai berpusu2 naik tren untuk sampai ke destinasi masing2 yang majoritinya rumah.

"Next station, Masjid Jamek". "Ting tong"

"uhuk....uhuk....uwaaaaaaaaaaaaa"

Di celah2 orang ramai kelihatan seorang kanak2 perempuan sedang berpaut pada tiang besi dibahagian tengah gerabak.

"Uwaaaa...uwaaaaaaa.....uwaaaaaaa....."

Seorang lagi kanak2 perempuan dalam dukungan ayahnya mula menangis. Kanak2 tadi yang berpaut pada tiang tu rupanya adik beradik ngan adik kecil dalam dukungan.

Raungan makin kuat. Mungkin sebab rimas dan rasa rimas kerana ramai orang. Bapa kanak2 tersebut ambil keputusan untuk mendukung kedua2 anak perempuannya. Mereka masih lagi merengek.

Ibu kanak2 tersebut pula penuh tangannya dengan beg2 yang mungkin berisi kelengkapan kedua anak perempuan mereka. Nampak juga beberapa beg plastik Mydin. Mungkin baru membeli belah.

CK renung muka perempuan2 yang selesa duduk. Lebih kuat raungan budak2 tuh, makin layu mata2 mereka. Ade yang tunduk merenung lutut masing2. Apa kes?

CK pandang awek sebelah. Kami sama2 geleng kepala. Tak dapat nak tolong. Kami juga berdiri. Kasihan keluarga itu. Setiap kali tren bergerak, bapa budak2 tuh seakan hilang imbangan. Mana nak dukung anak kiri kanan, nak berpaut pada tiang lagi.

Setan la perempuan2 itu. Sekuat2 suara budak2 tuh nangis, korang bole duduk buat tataw je? Kalau iya pon takde hati dan perasaan, otak pon takde ke? Ilang akal dah? Kalau ikut rasa, nak je CK sula sekor! Tunggu la nanti korang beranak pinak!

Wats goes around comes around beb! Be prepared!


5 comments:

Mademoiselle Cynicleopetra said...

lenkali petik gambar depa CK...kat sini kita mmg petik gambar kalau depa wat begitu...dan hantar kat...The NEw Paper...and TNP will published it khas dalam satu special column mmg padan muke kene published...selalu orang cina lah...

oops momi pun ada keturunan cina tapi momi bayek hati...hehehehehhehe

DoOrDie said...

kita ppon ada gak...pasal tuh mata sepet sikit (oh...jadi mangsa jeles Ratu Gomak...heheh)

Insyaallah...i will remember in future. Padan muka depa tuh nanti. Satu mesia nampak!

sue cipot said...

ck next time u tegur je depa tu. mesti tkulat2 depa malu.. seyes mmg ada byk sgt senario cm tu bila kita naik tren kan? u tegor je ck...

dlu i slamber je tegur..

"dik blh bgun x kasi tmpt duduk u kat akak ngandung ni. "

dia trus bgun & say sori bkali2. pdhal dr td dh prsan sja nk cover malu. pdan muka!

Dory said...

dah byk kali tgk kejadian camtu.. sangat selfish..

DoOrDie said...

modow sangat!

kalau pompuan ngandung pon sama...mengong depa2 nih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...