Thursday, August 20, 2009

:: Selamat Bertandang ::

Cuma tinggal hari ini dan esok kita boleh makan minum tanpa segan silu di pagi hari. Ya. Ramadhan datang lagi. Insyaallah, hari Sabtu kita semua bakal memulakan ibadah puasa untuk tahun ini. Itu bermakna, hari Jumaat malam tu kita dah boleh mula solat terawih dan pagi Sabtu tu kita dah mula bersahur.

Penantian yang berbulan2 untuk menempuh bulan penuh keberkatan ini akhirnya sampai juga. Secara peribadi, cK mahu berusaha agar solat terawih tahun ini lebih banyak dari tahun2 yang sebelumnya (walaupun rasa first day tu bakal kantoi!).

Tahun ni juga, cK nak pujuk Ewok untuk berpuasa penuh. Maybe la bagi ganjaran duit raya sikit. See how it goes la. Last year dia manage puasa half day setiap hari. Kira dia buka puasa lepas azan Zohor la instead of Maghrib.

Dah tua2 nih..I think penghayatan Ramadhan tu kena lebihkan sikit. Boleh ke nak khatam Quraan dalam masa sebulan ni agak2 nyer? Nak buka puasa kat rumah je lah hari2. Ishh..susah la kot sebabnya mesti ada 3 4 hari akan berbuka diluar. Samaada ngan keluarga mahupun teman2 baik dan teman tapi mesra. Haha! Boleh gitu?

Apa-apa pun, diharap bulan puasa ni dapat dikurangkanlah nafsu berbelanja tak tentu hala ye. Moga2 berkat hendaknya. Amin!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...