Thursday, April 23, 2009

:: U Got Astro, Help No More ::

Pelik sungguh ngan dunia hari ni. Ermm..mungkin bukan dengan dunia yang patut dipelikkan. Dengan orang2 dalam dunia ni yang aneh dan jelik. I was shocked when i heard that seorang warga yang lumpuh tidak diluluskan bantuan kerana duduk dalam rumah yang mempunyai astro!

Wow! Ok, i think those people rasa offended kot. "Hey, u got astro but still want help to fund your medical needs". Dorang rasa orang2 yang mampu subcribes to those siaran berbayar semestinya mempunyai kewangan yang agak selesa. Maybe. Or maybe not.

Mangsa kata siaran berbayar itu adalah satu-satunya saluran untuk menghiburkan hatinya yang lumpuh. Dek kerana keadaan fizikal yang begitu, dia tak dapat nak bergerak bebas ke sana kemari. Nak pegi muvee ke, nak main futsal ke. Plus, katanya dia duduk kat rumah yang memang telah disediakan Astro tuh. Dah ada, tengok je lah kan.

Kenapa pegawai2 tu tak siasat betul2. Bayangkan la eh, sorang yang lumpuh tapi duduk kat umah besar fully furnished lagi. Diaorang nak bagi bantuan ke tak? I guess NOT. But what if orang tu duduk kat umah tu sebab itulah satu satu nya warisan family dia dan dia waris terakhir? Itulah tempat dia berlindung dari hujan dan panas. Dan dia tak mampu nak menanggung segala perbelanjaan lantaran dirinya yang cacat. Tak kesian ke? Ada rumah besar tapi, air kena potong, letrik kena potong, barang dapur plak belum tentu ada lagi.

Apalah dorang nih. Shallow minded people betul. Jangan hanya nampak apa yang ada pada luaran sahaja. Selidik apa yang ada dalam isi. Baru boleh buat perhitungan dengan betul.

p/s : Yang duduk umah banglo bertingkat siap swimming pool, bisnes juta2 pun boleh dapat tajaan segala...apa kes?

4 comments:

Dory said...

yeke? teruknye!

Unknown said...

tuh la tu...len ah dorang tu tokey minyak kat dubai!

KitKet said...

btw.. ada tgk x keta 4 wheel drive yang dibeli dgn peruntukkan govt untuk jabatan yg sepatutnya pegi survey cari golongan susah ni then bagi bantuan sewajarnya.

ini idok.. guna keta tu buat pegi minum kopi lepak cafe. cukup syarat ajer pegi rumah tu then survey dari luar.. ntah masuk idok interview pakcik tersebut?

Unknown said...

itu la pasal! dorang yang bekerja pon tahu duit tak pernah cukup...inikan pula untuk orang2 yang limited capabilities nak bekerja..

Pandai je nak timbang tara sengsara orang...dorang still leh idup senang lenang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...