Ya. Jangan betulkan skrin anda dengan cuba me'refresh' laman sesawang ini. Apa yang korang baca itu akan jadi kenyataan tidak lama lagi. Tunggu je la tarikh keramat itu menjelma.
Kenapa timbulnya idea ni?
Kenapa timbulnya idea ni?
- Gawat dan lebihan tenaga katanya. Kenapa perlu ada lebihan tenaga kerja bila kerjanya sudah berkurangan?
- Ada sesetengah golongan yang cuma bijak mengarah dan tidak sedar akan tanggungjawab diri sendiri dalam usaha menyumbang kepada pertumbuhan organisasi ( I can do this, I am good with that but at last all bullshit!)
- Nak beri peluang untuk lebih mengenali dunia keliling. (I thot we are suppose to limit our conversation to just the Office people and not to the student?! What now?)
- Kononnya berat sama dipikul, ringan sama dijinjing (Yeah rite!)
Bagaimana ia bakal dilaksanakan?
- Tugasan seorang receptionist ini akan dibahagi kepada dua shift. (I hate shift but what can i say!?), Ada morning dan afternoon shift.
- Ada cadangan untuk cabut undi bagi menentukan giliran. Excuse me! This is not election la. Nak cabut-cabut undi segala watper. Just draft that damn fuck*** schedule and distribute it to those involve.
My comments :
- Ni la first time cK dapat tugasan jadi receptionist nih. Ada tertanda gamaknya dalam borang masa minta kerja dulu kot?
- This is such a small issue. Cam kuman je. Bab2 office maintenance segala ni bukankah jatuh dalam bidang kuasa Admin??? Bukan macam tu ka? Is that so hard to think of?
- Sumone make a remarks "Tetamu i, i uruskan sendiri". Maka, keje korang tu buatlah sendiri!
- Bz sangat ke korang2 tu selain dari anta email berangkai yang macam2 pesen, main game, YM, main game, FB, main game, baca blog,main game, request payment (yang selalu babas), main game, OT, main game, update cuti orang (bukan hari2), main game,payroll student, main game. U go figure!
- Nak buat konsep tolong menolong? Pernah korang angkat tahu orang lain buat apa? Dah siap keje ke? Susah nak abiskan keje ke? Ada ? Ada? Sekarang nak orang plak tolong korang. Apa kes?
- Separuh hari dok bersidai kat reception area, email2 yang melambak sapa nk bukak? Call segala sapa nak pickup? Nak ke cK jam kan phone call 24/7? Biar padan muka sorang2! Kalau sorang je yang dok luar tu, ko angkutlah CPU ko ke depan sana buat kerja dediam.
- Ada plak sorang 'jelmaan' kat luar tuh, lagi la putus selera nak jawab call!
Knowing me, I'm not berkira punya type nor sudi dibuli katak. This is so ridiculous la. Ntahapehape. Memang dasar 'hungke'. cK nak praktis jawab call ngan nada manja "Hellloww..Bole Saya bantu?"
12 comments:
bak sini no fon office nak cek blh pass ke tak jadik receptionist hehehe....
Receptionist dah lena buang keje ke? Siannya.
aaaaaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaa.......laman sesawang...??
ye, hari tu aku ada terlintas nak buat entry pasal laman sesawang ni...tapi tak berkesempatan...hhhmmm...mungkin kawan aku encik durian buleh mengulasnya dengan lebih detail dan tenteram.....kenapa perlu ditukar?? cis...dah macam kena sawan je..
zue : sabar na...efektif 22/4 nanti
mem : dia temp staff, jadi untuk cut cost maka tak renew kontrak depa2 ni. Plus, student pon dah tak ramai. kira lebihan tenaga kerja suda..
jusoh : sesawang...weird init?
cK.. i dah lama jadi IT exec cum receptionist cum secretary cum despatch cum helpdesk .. kalau leh cum takpelah gak.. ni hampehdotcom. bukan tak cukup tenaga keje tapi diaorg suka naa suh aku buat keje.... aku hangin betul bila kadang2 ada colleague tanya aku mana letak rim paper, camne nak guna mesin fotokopi, mana boss punya chop, mana nak cari ubat stapler... aku stapler dahi tu kang, mampoih!
fail jadi recept... garang sangat... next!! hehehehe...
xper lah noks.. amek pengalaman orang kata. jangan di-permanent-kan udah. lagipun boleh choci2 mata kalau ada guest yang jambu.. idok?
yaya : used to be like that...but now i dunwant...menyenangkan punggung orang lain!
tuan hamba : sapa garang? gwe ka yaya?
mamaket : masalahnya ade sekor antu kat depan sana... nak kata tugu negara bukan..nak kata patung cendana pon tak!
kat tempat keja lama dulu pun buat mcm tu... memula ramai yang kecoh2... tapi dah arahan, amalan tu masih diteruskan sampai la ni...
u mean half day shift to jaga telepon which is located outside the office?
Akak sayang... Sememangnya keje2 menjawab phone ni la yang saya benci.. So, saya amat memahami apabila kerja-kerja asmin diberikan kepada kita.. :-)
tu la pasalnyer...hangen semendang je...Sapa lah tuan empunya idea. Rasa nak sekeh2 je dahi dia..!
Post a Comment