Monday, April 06, 2009

:: Cobaan Bunuh Diri ::

Betul!

Ini bukan cobaan.

Ini bukan mainan.

Dalam perjalanan pulang dari Mid Valley pada hari Sabtu yang lalu, ada satu kejadian diluar dugaan telah terjadi. cK kategorikan pengalaman itu sebagai sesuatu yang aneh dan diluar kebiasaan normal.

Dengan deruan kereta yang laju memecut 100 km/j di sebatang jalan berdekatan dengan Pos Malaysia, tak semena mena seorang lelaki separuh abad melintas jalan sambil mendepangkan tangan. Korang try imagine macam Kate Winslet dalam cerita Titanic scene kat dok kapal tu. Sebijik camtu lah!

Apa yang memusykilkan benak pemikiran me n besties nih, pakcik tuh buat aksi tu sambil tersenyum lebar. Nasib baiklah kereta kami sempat mengelak daripada melanggar lelaki tu. Tak puas hati, lelaki masih teruskan aktiviti melintas jalan dalam posisi tangan yang sama.

cK pandang belakang dan nampak kereta belakang tuh agak terhoyong hayang dek kerana mengelakkan pakcik yang sorang nih. Apa kes?

"Eh leq! Aku rasa dia nak bunuh diri la"
"Takkan lahh...."
"Abistu? takkan dia saje lintas camtu suka-suka?"

My bff cuma angkat bahu je. Seriously, i freak out ok. Berdebar gile rasa degup jantung den ni ha! Lomah yo raso! Apo kono acik tuh lintas jalan songeh2 mintak kono langgar!? Lima minit berlalu dan...

"Eh, ko rasa dia memang nak bunuh diri ke lintas camtu?"
"Tak tawu la Leq. Tapi...aku rasa macam tu la kot..."

Seram seh!


8 comments:

Zu said...

Orang gila kot??/

Dory said...

hish.. kalu kite terlanggar, kite gak yg kne saman!

Unknown said...

zue : tak pasti la pula saya..

dory : itu la pasalnya...kang kita dok ngelak dia, kita langgar plak orang lain...camne tu?

aku la ros said...

situasi yang mendebarkan!!!!

Unknown said...

yes!

KitKet said...

hmm.. kalau kena saman satu hal.. ce fikir dek kerana nak elak pokcik tu, kita yang pulak accident? macamana? nak repair keta bukan murah. kalau patah riuk ker arwah ker? sapa nak jawap ni? jawap lah jawap

Unknown said...

betol betol betol!

Mem Aluya said...

Bahaya betul.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...