Monday, January 26, 2009

:: Total Eclipse From My Heart ::


Thanks to Jay who notify me bout the eclipse today. Alhamdulillah, berjaya juga CK menikmati pemandangan luar biasa kurniaan Illahi.

Gerhana yang bermula pada pukul 4 petang berakhir selepas kira-kira 2 jam lamanya. Waktu puncak untuk melihat hampir 60% matahari terlindung adalah kira-kira pada pukul 5.20 ptg - 5.40 ptg (dari kawasan lapang umah CK).

CK sempat juga snap beberapa keping gamba kenang-kenangan namun, belum dapat dimuatnaik (upload) sebab tertinggal kad reader dan kabel Canon CK masih belum ditemui lagi. Kot kalau dapat kang, terus je CK upload untuk share ngan sumer orang.

Antara orang-orang kampung yang CK sempat bitaw adalah Mek (yg dah 2 minggu tunggu fenomena nih - siap g Bagan lagi!), Cik Nad (di hujung2 kejadian) dan jua Kuro San (sapa? ha ha ha!).

Hati ku kini gerhana lagi! Ahaks! Oh yeah, for those yang miss out this peluang, another round will be in July'09. Let's do the countdown bebeh!

6 comments:

yaya|azura said...

i missed it! aiseyyyy......

Dory said...

i pon missed gak.. arini ari mls sedunia.. ngadap tv dr pagi sampai ptg.. ape nak jdi ntah..

ps: mcm tau je kuro san tu sape.. haha

DoOrDie said...

yaya - aisehmen...kalau taw tadi i msg2 u..

dory - cekap2...heheehhe!

SilverFerio said...

tadi lama gak baring kat pantai... tapi silau!!!!

errr nak tgk gambar gerhana boleh???

NaD said...

i tak turun pun tadi nak tgk matahari tu. nak tgk from balcony tapi terlindung. i tunggu gamba u upload je lah :D

DoOrDie said...

tak dapat g la kabel gwe...iskk....mananyer ntah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...