Monday, January 26, 2009

:: Gerhana ::

Gerhana matahari pertama untuk tahun 2009. I'm blessed to be able to witness it. Takyah pon g tengok kat Planeterium sana. The next one will be in July 2009, hopefully I'll have my DSLR by then. Untuk yang tak dapat follow, silalah usha gambar-gambar di bawah ni. Harap maklum, semuanya suci tanpa sentuhan Photoshop atau sebaranf teknik2 fotografi digital yang lain.

Awal mula kejadian, matahari masih memancar di balik awan


Matahari telahpun kelihatan seperti bulan sabit. Ironic!


Mula kelihatan samar-samar dibalik awan yang terpilu


Keadaan gelap seketika umpama hampir senja


Thanks, Baman! U make my day - U know why! Hampagas!

10 comments:

SilverFerio said...

pasir

DoOrDie said...

pasir?????

NaD said...

Subhanallah.. Maha suci Allah menjadikan bulan dan matahari.. rasa rugi la pulak tak turun ptg td.

DoOrDie said...

lenkali rajin2 kan diri okie?

Mademoiselle Cynicleopetra said...

SubhanAllah...mommi pun ada menonton saat saat genting itu...menakjubkan...

DoOrDie said...

kebesaran Illahi, Momi

Pink Marie said...

kudos ck, u r one step closer of becoming a great photog! p beli d90 cpttttt!!!!

DoOrDie said...

dah masuk dalam wishlist nih...

err...sempat g orang2 kampung nak kumpul2 dwet kasi bday prezzie for me...ahahah...

bole gitu?

Anonymous said...

abanglong tidak sempat tengok gerhana itu..lantaran tertido

DoOrDie said...

oh yea?

sama2 kita tunggu next gerhana okie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...