Tuesday, September 01, 2009

:: Main Masak- Masak ::

Satu perkara tentang saya yang korang mungkin tak tahu adalah, bila saya pergi makan kat mana2 tempat makan dan saya suka apa yang saya makan, saya akan belajar cara nak sediakan masakan tu. Bagus ke gitu? ok la kot. Mungkin leh jimat belanja. Bila time nak makan tu, pastikan je la barang2 tu ada kat rumah maka in no time leh zaass siap!

Yang lebih seronok bila ianya dapat dikongsi bersama-sama insan tersayang. Insan tersayang? Huwaaa!!! Ah...ok lah...parents, sibling tu kira insan tersayang lah kan? Hik hik hik..The other day, cK minta resepi mashed potatoes dari boss ngan yaya tapi sampai la ni tak buat2 lagi. Bila buka kabinet, tengok lasagna layer tu ada then sos bolognaise pon ada dan juga cheese, ye chedar pon ada. Ermm...membuak2lah rasa nak buat lasagna.

Beli daging cincang, susu segar ngan butter kat Giant. Pehtu nak completekan keadaan minta mama belikan Parmesan plak nak sprinkle kat atas lasagna tu. Berdebar gak masa nak buat tu. First time lah katakan. Tapi dek kerana tegar dan nak belajar, redah je la kan. Nasib baiklah tak terbakar dapur mama..hehehe!

I have to say this, I am proud of myself. Sedap woo lasagna first timer kita. Giler pekat rasa cheesy. Buat satu bekas bake pan je. Bagi kat jiran2 tetangga buat berbuka. Ewok tolong promo kata "Sister kita yang buat, sedap!". Kalau rajin, mungkin lah boleh buat lagi bila raya plak. Yey!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...