Wednesday, June 03, 2009

:: Apa Itu Goblok ::


Please read only the capital letter of the title.

Two weeks ago, dapat call camni:

XX : Hello, Ms Adzra...Saya buat panggilan telefon dari Apa Itu Goblok, syarikat insurance.
cK : Oh, hello.

XX : Kami dapati Ms. Adzra adalah pemegang credit card untuk syarikat *tut*. Dengan ini kami ingin memberitahu cik promosi terbaru kami.
cK : Oh, ok.

XX : Bole beri saya 15 minit?
cK : shoot.

XX : Ms Adzra, syarikat kami telah berkolaborasi dengan syarikat credit card cik untuk menawarkan polisi insurace dengan bayaran premium RM90.00 sebulan. Ianya akan ditolak dari kredit kad cik, ya. Insuran ini turut merangkumi perbelanjaan bersalin ya cik.
cK : ermm...i kena tengok polisi dulu sebelum i agree.

XX : Kita berikan tawaran ini hari ini saja cik melalui telifon. Selepas ini, tawaran ini takkan diberikan lagi ya cik. Kita menawarkan blaa..blaaa..blaaa....Dan bila blaaa...blaaa...blaaaa.....
cK : Kalau camtu takper, thanks. I'm not interested. Sapa bercakap ye? Kalau nak, i call nanti.

XX : Saya Minachi cakap sini, cik. So cik nak ke?
cK : Ok Minachi. Thank you for your info but i have to decline. I don't think i need another insurance coverage now...


Yesterday.

Ewok handed me a red envelope with the insurance company logo on it. Hurrrm....Bila buka..

"Tahniah! Permohonan cik telah pun kami proses dan bayaran pertama premium berjumlah RM 90.00 telah pun dicas pada kredit kad bertarikh 27/05/2009."

Another envelope contained the policy and stated kata i dah agree pada sekian2 tarikh ketika bercakap ngan si polan tu yang i nak amik coverage ngan dorang.

WTH! Ini tak boleh jadi! Memang nak kena gegar nih! Dem!

7 comments:

KitKet said...

wah ini membangkitkan amarah yang marah neh. mereka ingat kerja kami dok potostat duit kah tiap2 hari.

jom press jom sesama

yaya|azura said...

bank/insurance takde keje lain asik nak amik duit orang kah? i pon keje bank tapi i takde amik duit orang .. orang amik duit i adalah ... *nanes sekuat hati!

gi jumpe press .. cikyaya leh tambah batu api, kasi UP! :p

Unknown said...

mamaket : buat kat otel mamaket la bleh? muahahaa....kasi promo sket! mesti dapat bonos 8 tahun..

yayake : tula pasalnya...cik yaya je yang besk hati..

KitKet said...

muahaha mak dah komplen kat malay mail. kalau lambat jugak lagi mak komplen pulak kat the star pastu nstp pastu tamil nesan pastu nanyang.. semua lah

oh inesen

Unknown said...

bak mai format...mauahhaha!

HambaMaya said...

heheheh... itulah kerja org insurance (jgn marah aaa..) kerja takder etika.. tau nak untung jer..

Mira Suikim said...

he he he... orang2 keje insurance tak salah...tp itu minachi yg salah!
orang dh ckp tak agree pegi anta jugak apa pasal?? modow bertingkat2.. x reti bahasa...
this is what we call orang insurance tak beretika...klu yg beretika, they know the rules.. call to share/offer the insurance, u want or not is a 2nd thing...there's no obligation against it...So,my suggestion is cancel it faster sayangku...

FYI: i just received same call today... and i suda cuci dea tadik. coz before dea call i dh baca your entry ni..then itu minachi terdiam...rase terkujat aku jawab camtu dea nk potong je ckp psl insurance..aku potong balik muahahaha...nk buat entry jugak psl ni.. but different ending la! aku soka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...