Wednesday, May 20, 2009

:: Namaku Seng, Bukan Mat ::

Rasa nak gelak je bila dengar ringkasan berita utama kat TV3 pagi tadi. cK kurang ngerti dengan agenda sebenar yang cuba dibuktikan oleh pak polisi kita. Mungkin alasan mereka kukuh but for me....naaahhh..i doubt it.

Mat Rempit sudah tiada dalam kamus jalanan. Kenapa? Dengar kata, golongan mat rempit bertindak lebih ganas dan merasa seolah-olah disanjung dan digeruni oleh warga yang lain. Pendek kata, kalau sebut je Mat Rempit, dorang akan terbayangkan seorang mamat yang begitu hebat menunggang motornya sambil mencelah2 di kiri kanan kenderaan lain dengan kelajuan tinggi ketika malam minggu dek kerana ingin memenangi pertaruhan duit dan body.Dah kira macam Mat Kool la dorang nih. Sebab itulah dorang makin berleluasa dan mula buat pelbagai benda. Yang pasti rata-rata tindakan mereka adalah merapu semata. Jadi, penjaga keamanan negara kita ni keluarkan idea bernas untuk semua.

Gantikan panggilan Mat Rempit itu ke Samseng Jalanan atau nama omputihnya Roah Thugs. cK rasa dah jadi cam Bone Thugs n Harmony plak bunyinya. As simple as that? Dengan tukar nama manja dorang tu, so dorang akan lebih sedar yang budaya merempit ni tak baik sebenarnya dan membahayakan kesihatan sumer orang?

For me, whether its Mat ke Seng ke...Takde beza apa pon. Dorang nih tetap kelompok yang sama. Jenis suka memekak kat jalan, kurang ajar dan cetek akalnya. Cuba buat pertandingan untuk so-call-raja-jalan ni. Cari the best, then train elok2 kasi wakil negara acara motor GP. Ada juga faedahnya. Korang rasa camne?

7 comments:

Zu said...

diorang ni merempit jugak kerrr hahahahah....

Unknown said...

berapa laju ko agak zu?

Mira Suikim said...

Mat kool! Mat kool!

samseng jalanan ye? ish! ish! ish!
ape nk jadik dorg ni?? klu la saya ade machine gun...dah saya tembak satu persatu! tp itu kalaula kan!

mau dorg jadik lagi ganas... ke patut je di kurangkan penjualan motor takpon kuat kuasa kan undang2 kat jalan... kul bape2 (malam) motor tak dibenarkan bwk kat jalan klu bawak kene bakar
wahahahaha....jahat tak?

Unknown said...

bakar???

pehtu sapa nak tanam tu??ke campak je abu mayat kat sungai?

badan kecik, hati besar ni!

Zu said...

CK aku rasa boleh jugak diorang kalahkan kura2 heheheh....

Tok Ketua said...

betul kata ck tu...

cuma tok nk meluahkan ialah... apabila kita menerbitkan filem2 mcm diorang punya perangai.. mcm citer BOHSIA tu.. lagi menggalakkan mereka sbnrnya.. menunjukkan kelemahan bangsa sendiri

SitiNur said...

Tanda-tanda nak kiamat..antaranya..ramai budak muda belia mati katak..

Setuju dengan Tok Ketua.film2 tu buat depa bangga lagi ada..Apa mesej yang ingin depa sampaikan?Nak tunjuk pada masyarakat lifestyle bohsia.mat rempit?kita dah tahu..kalau depa nak buat jugak film penutup film pengarah kena perah otak cemana at least nak kurangkan gejala ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...