Tuesday, June 03, 2008

Anger Management?

We, as a woman always find our way to channel our anger using the most creative way, men possibly think of.

Cik Kuntum rasa, mojoriti wanita dalam dunia sudah dapat memahami akan keburukan untuk meratap, menangis atau bermuram durja di atas penindasan yang dilakukan dek kaum yang lagi satu. Owh, before we proceed Cik Kuntum nak ingatkan sumer orang bahawasanya Cik Kuntum ni bukanlah anti-lelaki cuma Cik Kuntum nak kongsi tips2 yang berguna dengan rakan2 seangkatan dalam usaha menangani stress dalam kehidupan seharian dan pehubungan. Walau bagaimanapun, tulisan Cik Kuntum ni adalah untuk difikirkan bersama dan tidak lah pula untuk di ikut secara buta2.

Selalu sangat Cik Kuntum berdepan ngan insan2 yang kecewa lantaran hubungan perchentaan yang tidak berjaya. Ada juwa kisah2 suami isteri yang tidak bahagia walaupon telah lama melayar bahtera. Ntah la , Cik Kuntum kadang2 keliru dengan penyebabnya. Namun begitu, Cik Kuntum amatlah berharap mereka2 yang terlibat dalam permasalahan ini tidaklah mengambil jalan mudah untuk menyenangkan hati. C'mon, u can do better mah!

Do sometin else in order to distract ur mind from keep on thinking on the issue. Ini ada betulnya, cuma Cik Kuntum nak ingatkan disini akan satu perkara. Kita tak boleh selamanya lari dari masalah diri. Ada je rasa tk senang kat hati, yang boleh buat kita rasa nak meletup ala2 time bomb tu...baiklah luahkan kat sapa2. Zaman teknologi macam sekarang ni, apa lagi salurkan kemarahan tu kat blog2 peribadi. Kalau rasa takmo org baca, set kan aje untuk tontonan sendiri. Esok lusa, bole baca lagi! Cik Kuntum rasa, banyak2 orang2 di luar sana yang dah mula sedar akan hakikat ini. Even Cik Kuntum sendiri buat menda yang sama. Otak, jiwa kita ni bukan la besar sangat nak tanggung sumer perkara remeh temeh yang datang bermusim. Baik output kan aje dari tak abis2 nak input sampai tak cukup RAM.

Alternatif lain, cuba2 la salaurkan marah tu ke bentuk seni kreatif. Tulis lirik ke, puisi ke..Or even melukis, perhaps? Mana taw lukisan yang abstrak tu nanti akan bernilai ratusan or jutaan ringgit? Ok, lets not look on the monitories wise...Put it this way. Seni itu akan lebih terserlah dengan penjiwaan yang amat telus dan perasaan yang amat ghairah dalam meluahkannya. I believe each of us, each of us nih ada jiwa seni cuma menunggu masa untuk mezahirkannya. So, better take this into consideration bila mood down.

Or else, sebagai seorang Muslim ada eloknya kalau kita amil wudhu dan bertakafur seketika. Alahai...marah2 pon sampai mana sangat. Ada masa surut la balik nanti.Tol? G solat ke ape yang patut. Bukak Quraan (yang mungkin lama dah tak berusik tu), cuba baca baris demi baris. Insyaallah, tenang la jiwa.

Paling2 kalau tak boleh juwe, tutup mata...tido le jawabnya! Moga2 bile celik nanti segar je rasa...Hehhehe....

p/s : gamba kat atas itu kalau kite polo ok juge kan? Contoh2 banner "Boss : Beras naik, Minyak naik. Gaji Bila Maw Naik?"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...