Thursday, June 05, 2008

Lets Talk About Love


Cam gempak je tajuk tu kan? Cik Kuntum bukan la nak bercerita pasal kebakaran hati atau hangen dalam badan (yang memang macam hari2 je tak ilang2). Come across a blog yang bercerita tentang ape beza kasih, sayang, cinta, suka (tak mengikut urutan yang sepatutnyaa kan). Cik Kuntum rasa topik ni menarik la juga. Setiap individu ada persepsi berbeza. Mungkin turutan setiap rentetan emosi tu pon berlainan. Mungkin juga tahap penerimaan dan pemahaman masing2 juwe turut berbeza. Cik Kuntum selalu kuarkan statement yang bunyik ala2 gini " Perempuan ni sebenarnya tamak. They always want things thou they dun need them". Bukanlah bermaksud Cik Kuntum ni memperkecilkan2 kaum wanita. But kagum juga, how kita ni leh maintain benda tu suma.

Hasil daripada ini la yang menyebabkan orang2 lelaki ni konpius alam! Admit it, memang ada gals yang player out there. Still, ada orang yang personaliti nyer memang ramah mesra menyebabkan orang rasa dea dah jatuh cinta.Walhal member tu just suka! Tafsiran yang berbeza dari dua insan yang berbeza. Tanda2 kalau Cik Kuntum suka kat orang tu, Cik Kuntum akan sembang, sms or even ajak kuar beramai2. Cuz he is fun to be with. Good to have sumone to talk about almost anything - still not includes the P&C part.

I have a fren yang kata, "Dalam bercinta, tak perlu melafazkannya andai kedua2 pihak merasainya". Cik Kuntum kurang percaya dengan kenyataan ni. Biarlah orang kata "Dah terang lagi nak suluh!", takper! Janji kita tahu kedudukan kita. Dan ingat, cinta tak bole dipaksa!Orang yang nak bercinta kena siap sedia ngan apa sahaja. Asas hubungan adalah kepercayaan. Cinta ni tak semestinya wajib datang ngan hadiah atau barangan tapi perasaan kita tuh yang membuatkan kita setia. Tanda2 Cik Kuntum dilamun cinta atau bercinta - mood baik, ajak dating, ada own effort buat sumtin yang ada personal touch and off course to different gender la! Maka automatik, insan itu akan digelar kekasih kita. Ada juga kes puppy love, love at first sight kan? Cik Kuntum rasa, itu bukan Cinta tapi..suka-suka je.

Kasih dan sayang ni selalunya datang bersama. Kira macam buy one free one gitu. Macam kita sayangkan family dan kawan2 kita. Still, Cik Kuntum rasa seseorang tu perlu ada rasa kasih yang meluap2 untuk menyanyangi seseorang dalam hidupnya. Kalau takat ungkapan2 "i sayang u la.sumpah!!!".. erghh...c'mon olskool sangat da tuh. Rentikan la. Udah2. Bila Cik Kuntum sayangkan seseorang - Cik Kuntum akan amik berat, risau giler bila berbalah, suka spent masa bersama, kongsi suka duka.

So guys, I dun know bout u. But thats what i have to say on the topic. Emangnya kita berbeda kan?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...