Sunday, August 17, 2008

Hamba Duit



Sms diwaktu senja :

Mangkuk : Nak tanya, EPF yang lepas2 dah masuk ker? Kalau belom aku nak sms pak din.

Ayun : Chq issue. Nk g byr dah. Maghrib2 pon ingat duit?

Ayun : Apa masalah ko? Cuba cite. Kije tpt baru, gaji besar. Tak paham aku.

Diam seketika, tiada jawapan....Keadaan berlarutan hampir 30 minit. Hormat waktu solat barangkali.

Mangkuk : Aku dah sms pak din. Dea tak perlu carum epf part aku. Tolong aku. Ok?

Ayun : Tinggal bulan brape je pun? 6,7 memang tak potong (sebab ko taknak potong).2,3 dah berbayar.4,5 ?Socso? Pcb? Xnak? Org epf dah datang opis, senarai nama dah kuar ngan total yang patut bayar. Kenapalah ko susahkan pak din?

Diam sediam2 alam.....

Kesimpulan :

1) Mangkuk tu tergedik2 nak duit pasal nak raya..Sibuk nak belanja sakan.Almaklum tahun ni dah takde g boss yang dea boleh buli2 mintak naik gaji, duit raya sesuka hati
2) Mangkuk tu memang sacara semulajadi dah dianugerahkan sifat nak jadi hamba duit
3) Berapa kali aku nak tolong ko ah? Pantang pasal duit je, ko gelabah. Duit aku ngan orang2 lain takde plak ko pikir?

Yang nyata...sms itu membuatkan Cik Kuntum sakit dada!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...