Sunday, January 10, 2010

: Bikin Malu Daa ::

Berita yang agak mengejutkan kami sekeluarga, malah hampir rata2 keseluruhan warga Melawati secara amnya. Selama hampir 22 tahun cK dan keluarga mendiami kawasan penempatan yang ini, tak pernah terjadi huru hara main bakar-bakar ala Red Indian ni.

In fact, we are one big Rojak community and we got not issue with anyone's belief, if you know what i mean. My neighbours ada yang Melayu, Cina, India, Mat Salleh yang terang-terang mengamalkan kepercayaan masing2. Tu belum kira lagi yang ethis ke kan. Yang muslim ke surau, masjid dan yang Christian ke Sunday School mereka. Seriously, NO issue at ALL!


p/s : gamba pinjam je nih. ada banyak lagi kat sini

So, bila keluar paper pasal tempat ibadat disini dibakar siap main malatov gitu, waaahh...mau tak terkujat! Terasa macam duduk dalam kawasan terrorist ok! I don't get it lah. They do those nonsense and claimed by the name of either God or religion. Seriously?! Bukan ke selalu dikatakan, kita ni dituntut bersabar. Amarah itu mengundang segala anasir jahat dan menyebabkan anak Adam ini lebih terpesong dari norma2 dan nilai Islam yang sebenar.

Perlu ke dibakar segala-gala yang ada? Apa faedah yang dapat dari tindakan gila tu? Apa pun, cK respek kat pokcik sorang ni. Korang leh baca kat sini. Apa salahnya kalau semua orang begitu? Manusia itukan sama saja disisi Pencipta. Bezanya adalah amalan dan ibadatnya. Bukan hak kita untuk menentukan syurga atau daulatnya bangsa. Hidup seadanya. Susah sangat ke?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...