Friday, March 26, 2010

:: Skrip Tragis Sebuah Drama Tanpa Nama ::

Tengok kuku Pereez, kilat..kan?

Watak utama.

Heroin         : Pareez Hilton (Pareez)
Orang jahat : Irkus da Bungkus (Irkus)


Irkus    : Oh..ni dia note-note yang u bagi kat i untuk ammend tu.
Pareez : Erm...u dah ammend ke?


Irkus    : Ni nak suruh you la ammend ni. U mula dengan yang ni la.
Pareez : I yang ammend untuk u?

Irkus    : Ha...u amik yang ni u masuk dalam Chapter yang ni...Ha macam ni...
Pareez : Owh...(senyum tawar)

Suara latar Pareez berkata-kata dalam hati:
Eh? Dah tiga minggu aku bagi notes tu kat kau, hari ni kau nak suruh aku plak yang ammend? Siap suruh aku pulak tu yang taip! Wah wah wah...banyak cantik muka ko?


Irkus    : Pastu, yang ni u amik ni plak. Cuba you tengok page yang belakang tu, amik ni masuk situ.
Pareez : Yang ni, masuk situ? Macam tu?


Irkus    : Haaaa..yang tu la...u taip semua2 ni. Sampai siap.
Pareez : I la yang taip...owhh...kekdah...

Suara latar Pereez berkata-kata dalam hati lagi:
Bukan ke kau tu dibayar untuk buat kerja-kerja ni. Ni apa kes aku plak jadi typist terhormat kau. Pandai plak bagi arahan kat aku. 3 minggu + berbulan2 punya deadline yang ko mintak extend tu apa cerita? Apa kau buat time tu? Tido? Mengangkang? Apa ko buat?

Nak suruh aku taip sampai siap? Deerrr! Aku nak pakai menda ni semua esok. Dan kau sepatutnya bagi segala2 menda ni siap. S.I.A.P! Bukannya hard copies yang berkajang2 ni nak suruh aku taip seketol2. Ko nak aku ni tidor opis ke buat menda-menda ni semua. Sebab apa? Sebab kau tak buat kerja kau betol2? Demmit.


Irkus    : Itu je la...so u taip ye semua.
Pareez : huh.... (muka plastik)


Irkus    : Anyway, cheque dah ada?
Pareez : Ha?! (Nganga luas2, mata bulat). Takde.


Irkus    : Eh, kenapa?
Pareez : Tengah proses. You pun baru bagi arini ammendment.

Suara latar Pereez menyumpah kuat-kuat:
Tanya kat aku pasal cheque? Berani nye kau ni. Spesis muka tebal. Tak tahu malu betol! Dahla keje tak siap! Ada hati nak duit. Ye, duit kau yang ribu2 tu kalau boleh nak je aku sedekah kat anak yatim. Keje separuh jalan, ala kadar ....dapat duit riban2...Aku ni? Dah la kena kerja teruk-teruk bersihkan tahi ko last-last dapat apa?

Cerita terpaksa bersambung sebab tape nak rolling dah abis. *Sigh*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...