Sunday, February 14, 2010

:: Berita Dunia ::

Sebagai seorang rakyat yang cintakan negara, cK akan cuba sedaya upaya menonton Buletin Utama. Tolak tepi sok sek liar yang berbunyi kencang katanya saluran itu digunapakai untuk kesenangan sesetengah pihak. I'm not here to talk about politics. Tak minat, tak suka, malas nak campur.

Buletin Utama memang jadi pilihan sebab corak penyampaiannya yang lebih professional dan montaj yang lebih gempak. Sampaikan mak datin pun baca berita. Saluran lain mana ada, kan? Yang kurang cK berkenan bila sampai slot penaja. Tiba-tiba je keluar ayat "Berehatlah seketika di stesen bla bla bla...". Not only once ok, mau dua tiga round la juga. Tapi, itu dah jadi punca pendapatan stesen tu. Terpaksalah kita ni redha. Lesen TV kan dah tak payah bayar, so tak boleh la nak pok pek lebih-lebih.

Dan sekali lagi, itu bukan apa yang cK nak highlite kan harini. Yang bikin panas hati cK dua tiga hari ni, bila tengok berita pasal bayi. Hoh?! cK tak suka dengan apa yang cK baca, tonton. Mulanya, kes bayi dibiar mati kena hurung semut. Pastu budak diliwat bapa sendiri. H.e.l.l.o!? Apa dah jadi ni?

Semalam, bayi baru berusia beberapa hari ditemui mati rentung dalam tong sampah. Polis masih menyiasat samada bayi tersebut dibunuh lalu dibakar atau dibakar hidup-hidup. Juga, polis memohon agar saksi kejadian tampil untuk membantu siasatan. Mereka belum dapat memastikan either ibu bapa bayi atau pihak ketiga yang melakukan perbuatan terkutuk itu.

Bottom line : That poor baby is dead, gone. No matter what you do now, wont bring him/her back to life. And i believe, should they be alive they don't want to know who their parent is. Sometime i questioned myself, what went wrong. Why do we have to face all this? It scares me a lot to think that i am now living in world with no mercy. It just not safe anymore. Not for me, you, us and i wonder what will happen to our future,our kids. And yet, we claimed - Kitalah orang-orang yang bertamadun.

Ramai yang ingin jadi Tuhan dan ingin mencorakkan kehidupan insan lain dengan kezaliman yang tak dapat diterima akal. Tiada rasa sesal dan kesal kah dalam diari kehidupan mereka? Ramai yang berusaha untuk mendapatkan zuriat sendiri tapi gagal hari demi hari. Yang dah dapat benih sendiri, biar je merata tak kisah hidup atau mati. You shouldn't be here on the first place. Period.

2 comments:

k1m1_KaeMoS said...

seriously, these people just don't deserve to live at the first place. sama ada yg da dapat secara haram senang2 dapat senang2 buang ataupun yg senang2 dapat anak cara halal tapi tak nak jaga anak pastu bila anak taknak dengar cakap dorang dorang salahkan suami/isteri dorang ataupun paling senang, cikgu skolah anak dorang. babi yang terang2 menatang haram tu pun tau jaga sayang anak.

lagi kelakar bila dah susah2 dapat anak tapi tak jaga pastu tau2 masuk sokaba metro meraung meroyan kata satu2nya anak harapan/kesayangan/anak yg baik/cemerlang meka dah mati sbab lemas/eksiden tak sempat nak bagi makan cekodok/makanan feveret anak dorang, baju baru dah beli tak smpat pakaikan. what a total BS - takde penahnya nak ngaku "salah saya tak jaga anak saya sebab tu dia mati lemas masa dia mandi sungai dgn kawan2/mati dihanyutkan arus laut yg dekat dgn rumah parents saya yg menjaga anak saya tu/eksiden sebab naik motor saya tanpa lesen@tak cukup umur lagi tapi sy bagi jugak dia naik motor tu sbab kawan2 dia sume buat camtu" haktuih la org2 camni...

DoOrDie said...

emosi sungguh kamu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...