Thursday, March 17, 2011

:: Bila Jepun dilanda Tsunami ::

Musibah yang melanda negara Matahari Terbit baru-baru ini telah mengundang banyak reaksi dari seleuruh pelusuk dunia. cK sendiri berharap agar mereka yang berada dikawasan yang terjejas khasnya tabah mengharungi detik detik ini. Khabar terkini pagi tadi yang sempat cK dengar dari MHI bahawa perubahan cuaca yang agak mendadak di Jepun dan sesuatu yang diluar jangkaan telah berlaku. Jepun kini diselaputi salji di bulan Mac. Pelik tapi benar.Subhannallah.

Dalam pada itu, lambakan ucapan takziah dan simpati dilahirkan dari segenap golongan pemerintah, bangsawan, rakyat kebanyakan malah golongan artis dan selebriti. Dan Malaysia sendiri berjaya meletakkan namanya sebagai negara yang berjaya mencuri perhatian dunia dengan komen / tindakan yang kurang sensitif segelintir rakyatnya. Antara yang paling sukses meletakkan Malaysia dalam highlight dunia :

1.  Kartun Ultraman dalam akhbar arus perdana :


Kesian sungguh cK pada kartunis yang terang-terangan tak dapat membezakan antara realiti dan fantasi. Kot ye pun nak melawak, agak-agak la kan. Nak nyer bab hidup mati orang. Ultraman tu pun selalunya dok musnahkan benda je. Tak pernah pula cK dengar yang dia bekerja dengan jabatan kaji cuaca dan boleh siapkan protection plan nak menghadapi bencana.


2. Komen dari first-lady-wannabe :


Ok...pengajaran? Green technology? Siapa kita nak halang kuasa Tuhan? Hujan lebat kat KL sampai bajir kilat pun dah buat orang panik, inikan pulak tsunami. Kenapa tak suruh kerajaan bina kubah besar tutup KL dari hujan ke jerebu ke kan? Its call NATURAL disaster. Tak paham? Oh yea, nutin ni natural on her. From the hair, the cheek, the chin ... and the list goes on. Just say sorry next time. Period.

3. Artis yang ala-ala ustadz dalam Nur Kasih tapi ..... :


Daripada korang dok buat havoc tak tentu pasal camtu, cuba cari publisiti yang lebih bagus and kreatif sikit. Tak tau camne? Cuba tengok pengikut illuminati si Mother Monster yang sentiasa kontroversi, Lady Gaga. Jangan salah faham. cK tak suruh korang jadi cam dia but to think out of the box macam dia. She came out with this :



Gelang merah putih (warna bendera jepun) yang ditulis dengan ungkapan 'We Pray For Japan' dalam bahasa Inggeris dan juga Jepun. Trademark Gaga 'The Claw' turut menempek kat gelang tu. Gelang ni dorang jual online USD5 setiap satu. Affordable kan? Korang dapat gelang Gaga, orang Jepun dapat duit. Majalah 'People' laporkan yang hasil jualan gelang tu dah mencecah RM770,000 (16/03/11). How cool is that?

So, dah dapat idea nak jual apa? Rambut palsu? Harap-harap takde la yang rasa nak jual diri. Tapi mana tau kot si Ratu Porno yang terselamat tu nak buat ke kan? Ya, cK rasa akhbar arus perdana ngan anak beranak company tu agak tongong bila cover cerita ni:



Bila tengok balik semua yang kat atas ni, semuanya sekaum. Haih, sedih!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...