Friday, January 14, 2011

:: Ada Sebab Kenapa Mereka Cuma Jaga Kaunter dan Angkat Phone Saja ::.

cK : Hello, saya buat panggilan berkenaan ATM card yang ditelan semalam. Macam mana prosedur untuk ambil semula kad tu ya?
CS : Oh..kad sangkut eh? Biasa kita keluarkan je kad tu.

Dang! Lepas keluarkan kad tu, korang buat apa? Simpan dalam frame? Ke buat key chain? Tak boleh ke, dorang call pemilik kad dan inform yang kad tu dah selamat dikeluarkan dan advise what to do next?

cK : Kalau saya nak ambil kad tu, dengan siapa ya saya patut jumpa?
CS : Jap saya  sambung. Kalau putus, cakap ngan En. Saiful eh?

Double dang! Kalau dah putus, nak cakap camne kak oi..aduyai!

CS : En. Saiful tak balik makan lagi lah. Apa nama tadi? Saya suh dia call balik.

Dang lagi! 2.30ptg dan belum balik makan lagi? Hebat! Takper...kita tunggu je lah..

Pukul 4.00 petang, cik Kiah saya masih tak memekak.So, cK pun angkat phone dial number branch tu.


CS : Hello Bank Aum!
cK : Boleh sambungkan saya pada En. Saiful?

CS : Sekejap eh, tengok dia ada ke tak...
cK : Ok.

SA : Hello, Saiful.
cK : Hi.Saya Adzra. Saya nak tanya pasal kad ATM saya yang stuck tu.

SA : Oh, ni cik Adzratul (nama penuh cK), no IC (no ic cK), no contact (no handphone  cK) yang duduk kat (alamat rumah cK) ya? Dah boleh amik kad tu.

 Dang! He has my contact all these while and didn't bother to call me back? Ooo..memang terbaiklah kan. See, information means nutin unless you do something about it. And the other day, cK nampak satu stand bunting kat branch bank tu masa jalan2 kat KL Sentral "Aumbank serves the customer from the HEART".

Tipulah!

2 comments:

yaya|azura said...

Biasalah...nak propa. Haha.

sue cipot said...

hahaha Ck biasa la tu.. konon dr hati.. hati busuk tu kot sbp kerja mcm tu kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...