Friday, September 17, 2010

:: Luka Itu Masih Sakit ::

Sekali terluka, kesannya masih ada. Kalau kena kat bahagian yang nampak, bolehlah lagi nak sapu Vitamin B ke T3 oil ke apa kan...Tapi kalau dalam hati? Camne nak kasi rawatan kecemasan? Camne nak balut ngan anduh kalau patah hati? Bolehke nak tampal plaster? Susah...memang susah. 

Nak diukur dalam lama torehan pun payah. Luka dipermukaan kah? Luka dalaman kah? Kena infeksi tu belum confirm lagi. Kalau jumpa doktor, dapat tak ubat yang sesuai dan boleh sembuh serta merta? Amat sukar untuk memperolehinya. Ubat tidur dan dan ubat penenang, mungkin boleh lekakan minda dan hilangkan sakit buat seketika tapi bukan menghilangkannya.

Ia akan sembuh, tapi perlukan masa. Berapa lama? Terpulang pada tuan punya badan. Setelah melalui banyak perkara dalam kehidupan, satu perkara yang saya belajar adalah "Let it out, Let go". Luahkan dan lepaskan. Kemudian , berserahlah pada Tuhan. InsyaAllah, segalanya akan lebih jelas. 

Dendam? Bukan jalan terbaik. Berdepanlah dengan kesulitan kamu dan atasinya. Itu akan membuatkan kamu lebih bahagia dan lebih kuat dari biasa. Percayalah, tidak ada satu manusia pun diuji Tuhan dengan dugaan yang tidak mampu ditanggung olehnya. Kita cuma diuji dengan ujian yang berbeza-beza namun tujuannya masih sama - untuk mendewasakan kita. Paling penting, jangan lupa pada Dia.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...