Wednesday, April 06, 2011

:: Balaslah Twit Saya!!! ::

Berapa ramai diantara korang yang ada akaun Facebook? Ramai kan? Ok. Soalan seterusnya. berapa ramai yang ada akaun Twitter? Ha, yang ada icon burung warna biru tu. Ala..yang kadang2 keluar gamba burung gigih angkat paus pehtu ada nota tempelan "over kaw nyah capacity" tu.cK pun tak terkecuali untuk kepoci register account. Sesiapa yang rasa nak follow leh je cari id cK : adzra. Sempat promo plak! Hiks!

Dengan umur pembabitan yang setahun jagung ni, cK baru je cecah tweet yang ke 8k. Kadang2 cK pun lupa ingatan apa yang ditweetkan / retweet sampai cecah angka tu. Follower cK tak ramai. Sikit je. Selalu bertukar ganti. Mungkin sebab dorang semua tak faham bahasa Malaysia kot? Oh, cK tweet dalam dwibahasa bergantung pada mood hari tersebut. Kalau rasa nak satu donia paham apa yang cK tweetkan, cK akan tweet in English. Kalau takat lingkungan negara jiran, bahasa Malaysia pun dah cukup da.

Uiiihhh....hebak2!Ko ada?
Berapa ramai yang cK follow? Hurm...ramai sikit je dari follower cK. Lebih kurang dalam seratus lebih la juga. Ada yang memang kawan, ada politician, bloggers dan ya, artis. Untuk hari ni, fokus kita pada artis2 yang ada akaun twittter. Yang lain2 tolak tepi ok?

 Boleh tahan ramai juga artis negara kita yang ada akaun. Tiara Jacquelina, Ning Baizura, Ella, Fazley, Imran Ajmain, Aznil Nawawi, Yuna, Najwa (ni yang cK follow la) semuanya ada akaun masing-masing. Si mak hayam amboi3 tu pun ada juga dek non. Sampaikan Tok Ti pun akhirnya akur. Cuba korang bayangkan betapa hebatnya penangan twitter ni. Soalannya "Siapa yang update tweet dorang tu?" Dorang sendiri? Manager dorang? Kawan2 rapat dorang? Jeng jeng jeng jeng....

Lebih tepat lagi kalau tanya "Rajin ke dorang balas tweet?". Ahah! Itulah yang misteri untuk sesetengah artis kita terutamanya yang bajet hot. Well...oklah. Bukan semua yang bajet hot tapi ada juga yang memang hot tak balas tweet fans dorang. Al-maklumlah, bila hot ... mau banjir timeline tu hari2 peminat tweet. Mana ada masa nak balas semua. Kita yang golongan kebanyakan ni pun kadang2 tertinggal nak reply tweet kawan2 yang tak berapa kerat tu. Ni kan pulak SELEBRITI katanya. 

Cuma yang tak syok tu bila korang gigih menaip tweet untuk artis tu tiap2 hari, satu line respond pun korang tak dapat. Nak buat tambah sakit hati lagi...Korang tengok si artis ni boleh je reply tweet kawan2 artis dia. Siap ada gossip2 lagi. Tapi tweet korang? Macam tak nampak je. Tak cukup dengan tu, tweet dorang tu pula dok busy cerita pasal 'dunia' dorang. Tweet cam ".....lawa la baju si polan u pakai malam ni. I pakai si anu punya" tak pun "....i tengah bz shooting ngan si malaun, u camana?". Pernah nampak? 

C'mon la. Kalau takat nak nyembang ngan kawan2, sila pakai SMS. Takpun sekarang ni ramai pakai Blackberry. So add la sapa2 yang patut dalam BBM group. Share la BBPIN korang ngan 'kaum' sedarjat. Kalau tak, donlod je Whatsapp tu. Pehtu leh je mesej2. Tak luak kredit pun. Errr...artis pakai prepaid meh? LOL.

Still, it will be nice kalau ada selebriti ni yang luangkan masa untuk balas tweet2 yang ada regardless sapa pun korang. Masa tu sure ada rasa happy, bangga dan dihargai bila baca tweet dari artis ni. Meaning to say, dorang ambil berat dan tak pilih bulu. Ada juga yang follow balik followers dorang. Fair kan? cK cuma follow orang2 yang kelihatan rajin berinteraksi. It takes two to tango kan? Kalau cakap sorang2 tak syok la. Baik cakap ngan dinding. At least dengar gak suara melantun.

So, kalau ada artis yang terbaca ni...no offense but that's the reality. We are human. We make mistakes. And there's always a room of improvement. jangan bodoh sombong. Peace.

nota kaki : teringat plak lisa surirumah tak balas g tweet cK. dah 5 kali weih.hiks!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...