Thursday, July 01, 2010

:: Saya Ada Misi Untuk Menyelamatkan Rambut Rosak ::

Sila ambil perhatian bahawasanya Misi disini tidak bermaksud jururawat. Sekaligus, ayat di atas tidak perlu ditafsir sebagai "Saya ada jururawat untuk menyelamatkan rambut rosak".

Misi yang diperkatakan disini adalah Tanggungjawab / Tugas atau perkataan orang putihnya Mission / Responsibilities. Maka kalau korang baca ayat diatas, ia boleh ditafsir sebagai "Saya ada Tanggungjawab untuk menyelamatkan rambut rosak".

Sesungguhnya cK cukup terganggu menonton iklan yang memaparkan si cantik jelita bekas Ratu Dunia itu. Dengan dress merah menyala yang mengikut potongan badan dan stiletto yang amat tinggi dan halus, dia berjalan lenggang lengguk mengalahkan model catwalk dan kelihatan amat yakin sekali bertutur dalam Bahasa Malaysia. Ya, ya...saya tahu itu cuma voice-over sahaja. Tentunya si pemilik suara itu rasa 'kembang' dapat meminjam badan Aishwarya Rai walau hanya untuk iklan semata.

Ya, rambut itu mahkota wanita. Tapi, tak mungkinlah itu sahaja yang wanita tahu lakukan? Jaga rambut. Thats's it? Typical betol. Kenapa kalau iklan syampu lelaki tu, dorang leh je shoot nampak macam bergaya macam2 aksi nampak macho pastu kuar satu line "Nama saya Rain". Takde pun sebut pasal misi nak jaga rambut ke, rambut rosak ke apa. Dan tak perlu juga untuk dia belai2 rambut dia sambil jalan catwalk biar nampak bouncing2.

Please people, come out with something yang lebih WOW boleh? Kalau takat pakai baju merah2 gitu, orang ingat iklan slimming ke body shaping ke apa kan. Bukan tengok rambut der....Susah2 korang buat je camni ah...Enjoy!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...